Wednesday 9 December 2015

INNISFREE NO SEBUM Mineral Powder review

maaf sebab foto kurang menarik perhatian maklumlah pakai camera telefon jer 


Annyeonghaseyo!! warga-warga masyarakat  semua...:) 

Hari ni aku nak review pasal satu produk kesukaan aku.Produk ni datangnya dari Korea.. amboi jauh sungguh noo hihi. Aku ni suka jugak menonton sinetron Korea ni maklumlah mamat-mamat Korea ni kacak belaka mwehehehe...aku ni pompuan okehhh!!

Almaklumlah cuaca kat Malaysia memang panas kalau pakai foundation tu memang takkan tahan lama punya jadi Innisfree No Sebum Mineral Powder sangatlah sesuai untuk kulit yang berminyak dan sangatlah membantu untuk mengekalkan daya ketahanan mekap...bila rasakan minyak kat muka tu makin merebak jadi cepat-cepatlah dap dap kan powder ni..kulit anda akan kelihatan segar semula seperti baru lepas mandi hehee

Kelebihan Innisfree No Sebum Mineral Powder
-Boleh digunakan bagi mengganti kertas kawalan minyak @oil control paper yang berkesan  menjadikan kulit lembut dan sentiasa matte.
-Sistem kawalan sebum yang dua kali ganda bagi mengawal rembesan sebum/minyak untuk  mengekalkan kulit yang lembut dan segar sepanjang hari.
-Dirumus khas dari bahan semulajadi iaitu mineral dari Jeju dan ekstrak pudina.
-Paraben free, talc free, artificial colors free, animal ingredients free, mineral oil free, artificial      fragrance free.

Bau Innisfree No Sebum Mineral Powder
Bagi ana bau powder ni macam campuran herba mungkin sebab ada pudina kot...tapi ok la sebab bau takla kuat sangat pun.

Cara Penggunaan
Bila dah selesai semua rutin kulit(lepas letak pelembab,foundation,mekap bagai) cuma perlu dap dap kan powder ni kat seluruh muka terutama dekat tempat yang mengeluarkan minyak berlebihan contohnya t-zone..Jangan risau powder ni tak jadikan mekap anda berubah sebab kesannya macam lutsinar @ translucent jadi tak menggangu mekap.

Tanggapan Terakhir
Pelik pulak ayat tanggapan terakhir..tak pa la bahasa jiwa bangsa...
Ni dah kali kedua aku beli produk ni..Aku memang suka!! walaupun packaging kecik tapi bertahan lama.Aku pakai setiap hari dan agak bertahan selama 2 bulan.Sangat syorkan kepada anda yang memiliki kulit di pagi hari berseri-seri namun pabila tengahari bersinar-sinar kerana minyak berlebihan yang sangat mendukacitakan mata yang memandang hokaloh hahaa
Haaa aku beli Innisfree No Sebum Mineral Powder dekat online shop---> 11street sebab masa tu ada diskaun hahaha

Ok sampai berjumpa lagi...tata





No comments:

Post a Comment